zaterdag 30 januari 2016

One week after the emergency room...





Weet je nog dat ik in het vorige berichtje zo blij vertelde over
'gezondheidsperikelen van voorbijgaande aard'?
Je raadt het al: het was toch nog niet voorbij!
Mijn buikpijn werd almaar erger en zo belande ik uiteindelijk
vorige week zaterdag op de spoedeisende hulp met 
galstenen en een ontstoken galblaas en werd dezelfde dag nog geopereerd.


Do you remember I told you about 'passing health issues'
in my previous blog post?
Well, as you can probably guess by now, those issues didn't pass at all!
My stomach ache became much worse and eventually last Saturday I ended
up at the emergency room with gallstones and an inflammation of the gallbladder
and had surgery that same day.






Achteraf gezien heb ik waarschijnlijk al veel langer last van die
'zwerfkeien' zoals ik ze noem, want ik had bij tijd en wijle vooral
's nachts weleens vreselijke pijn, nu weet ik dat dat galkolieken waren.
En als het 's ochtends dan weer voorbij was dacht ik: 'zo, dat heb ik ook weer gehad',
(Mocht je je zoals meer mensen afvragen waarom ik dan niet even naar de huisarts ging...)


In hindsight I have probably suffered from those 'boulders', as I call them,
 much longer because once in a while I had these enormous pains, especially at night.
And when it was all over in the morning I thought : 'well, that was that'.
(If you are wondering why I didn't go to the GP...)






Tsja, en dan lig je ineens met een gatenkaasbuik in het ziekenhuis.
Ik ben wel blij dat die galblaas nu niet meer vervelend kan doen natuurlijk,
maar ik merk dat ik echt even moet bijkomen van alle indrukken.
Zoveel gebeurd in korte tijd, 
en dan die pijn en zo'n ziekenhuisopname, da's toch niet niks.
Voor de chirurg was dit een makkie (gelukkig) maar voor mij niet geloof ik,
ik ben nog zooooo moe de hele tijd.....


Well, and there you are all of a sudden in the hospital,
with a belly like a Swiss cheese.
Although I am glad that gallbladder can do no harm anymore,
I really have to come to terms with all those impressions.
So much happened in a short time,
the pain and the hospitalization, that's quite something.
For the surgeon it was easy peasy (thankfully) but not for me I guess,
I am feeling soooo very tired all the time.....






Deze foto's zijn nog van de week ervoor,
en heel toevallig had ik toen net een doos garen besteld om een deken te haken.
Misschien kun je het zien op de foto op mijn telefoontje, ik wilde heel graag 
de 'logcabin blanket' van Lucy gaan maken maar dan in andere kleuren.
Eenmaal uit het ziekenhuis met m'n suffe hoofd bleek dat totaal onhaalbaar
dus nu maak een deken met een simpeler patroon, ook van Lucy,
de 'Raindrops stitch'.
Gewoon, lekker makkelijk rij na rij en fijn met kleuren spelen, 
precies wat ik nodig heb!


These pictures are from the week before, 
when I had just received my yarn order to make a blanket.
Maybe you can see in the picture on my phone, 
I really wanted to make 'the logcabin blanket' from Lucy but using other colours.
But when I was home from the hospital with my groggy head it seemed totally
impossible all of a sudden, so now I am making a blanket with a simpler pattern,
also by Lucy, 'the raindrops stitch'.
Just nice and easy row after row and happily playing with colours,
just what I need right now!







En zo is haken toch weer een hele fijne bezigheid.
In plaats van te denken wat ik nu allemaal niet kan (doe ik natuurlijk wel ;-)),
is het super om wel wat te doen te hebben.
Pfff, mijn concentratie is ook nog niet wat het wezen moet merk ik,
dit berichtje maken is al een flinke inspanning.

Fijn weekend en tot gauw lieve mensen!



And so crochet is a life saver again.
Instead of thinking about what I can't do right now (which I do of course ;-)),
it is super to be able to actually do something.
Pfew, I also notice that focusing is pretty hard as well,
even making this post is a bit of an ordeal.

Have a great weekend and see you soon dear people!




38 opmerkingen:

  1. Ik wens je beterschap en niets is prettiger om jezelf dan een deken te haken languit op de bank!
    Groet Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Joh wat een schrik zal dat geweest zijn. Natuurlijk ben je nog moe, dat kan bijna niet anders. Lekker haken en rustig bijkomen hoor. Sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ai dat is niet niks, sterkte beterschap en een hele dikke knuffel
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Owww... Ik weet wat het is... Ik heb ook een zakje zwerfkeien in mijn buik. Af en toe spelen ze op.
    Gelukkig is het goed afgelopen, bij een ontsteking is het toch oppassen.
    Heel veel beterschap, geef het de tijd en haak lekker verder aan je prachtige 'healing blanket'!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou zeg, helemaal niet fijn! Gewoon op die bank blijven hangen voorlopig... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ohh, dat is schrikken, zo'n bericht!
    Maar voor jou zal de schrik veel groter zijn geweest, gelukkig is het goed afgelopen en ben je van die
    plaaggeesten verlost.
    Doe je rustig aan, want volgens mij ben je al weer veel te hard aan het haken, die deken is al weer
    zo'n end, wel mooi hoor.
    Veel beterschap, laat je maar lekker verwennen!
    Liefs van Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo, dat is niet niks! Gun jezelf vooral de tijd om bij te komen en te herstellen, je bent immers flink ziek geweest....

    Beterschap,

    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh jasses wat een toestanden beterschap hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ai, dat is echt erg zeg. Vervelend. Hopelijk gaat het snel beter met je. Beterschap.
    Je haakwerk ziet er in ieder geval heel mooi uit. Veel haakplezier in ieder geval.
    Fijne avond.

    lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat was even schrikken voor je. Mijn operatie vorig jaar aan mijn been staat mij ook nog vers in het geheugen. Hoe spannend het was, al die indrukken, de pijn en het doodmoe zijn. Neem je tijd, overhaast het niet. Ik wens je een voorspoedig herstel.
    Je deken ziet er in ieder geval mooi uit.
    Ik las dat jij Maya's schrift van Isabel Allende al uit hebt! Bij mij ligt hij op z'n beurt te wachten op het nachtkastje.
    Dank je nog voor je advies over de salontafel. Manlief gaf ook de voorkeur aan de lichte, dus meeste stemmen gelden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jeetje Mirjam! Dan moet jij een flink hoge pijngrens hebben! En hoeveel keien had je ;-) (ik had er 12, hahaha)
    Nu maar rustig aan en lekker relaxed haken. Die concentratie komt weer terug hoor! En je energie ook!
    Je deken wordt prachtig!! Rustig aan meis.
    Liefs,
    Nadine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. So sorry to hear that you have had such a traumatic time. I am glad that it is over and that you are now home again and on the mend. Yes, crochet away, it is a real lifesaver and will keep you busy! Take care of yourself and cherish yourself a bit too. Hugs! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dear Mirjam
    I'm so pleased to hear that you are recovering from your ordeal. I have a friend who also suffered with her gall bladder and had to have surgery too. She is full of life again now and I'm sure you will be soon. In the meantime, your crochet sounds like just the thing to be doing.
    Sending you virtual 'get well soon' hugs
    Best wishes
    Ellie x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een galblaasoperatie valt echt niet mee weet ook ik uit ervaring... Doe maar rustig aan en geniet van wat je wel kan doen op dit moment.. Mooie kleurcombi en dat wordt een mooie deken hoor.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hemeltje, Mirjam, dat was even schrikken !!!
    Wat een geluk dat het voor de chirurg "simpel" was ....
    nou jij nog lekker bijkomen !
    Rustig aan dus, dikke knuffel !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat heftig....beterschap!
    En succes met het haken van je deken, mooie kleuren!!
    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat schrikken zeg, heel veel beterschap gewenst en rustig aan hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Tja, een mensen lichaam is geen auto waar je een niet functionerend onderdeel zo even uithaalt zonder dat je daar last van hebt. Waarschijnlijk scheelt het voor je herstel dat de chirurg het een simpel klusje vond, maar dat neemt niet weg dat je hele lichaam en geest moeten herstellen.
    Gelukkig heb je je haakwerk voor je ontspanning. En dat gaat er heel leuk uitzien. Prachtig zoals de kleuren combineren! En er soms even onder wegkruipen en een dutje doen is best goed voor je herstel :-).
    Beterschap!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Och jeetje wat een hectiek, beterschap! En mooie deken wordt het hoor, fijn een project nu even waar je niet bij na hoeft te denken en je dus geen energie kost maar lekker ontspannend kunt doen. En ook nog eens een prachtig resultaat geeft.
    Beterschap!
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel veel beterschap.
    En inderdaad genieten van de dingen die je wel kan.
    Je deken wordt prachtig.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh bah wat een narigheid! Lig je opeens op de operatietafel, dat is zeker niet niks. Je vermoeidheid is logisch denk ik na zo'n narcose. Doe lekker rustifg aan, laat je verwennen en probeer inderddad wat leuks te doen zoals haken. Ik wens je heel veel beterschap!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ach Mirjam, wat een naar bericht met gelukkig een goede afloop. Kost ook weer heel veel energie. Rust maar fijn uit waar het kan, lekker haken, lezen en bijkomen , lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar Mirjam toch! Wat een verhaal.
      Hopelijk voel je je ondertussen beter.

      Kom maar lekker bij en dat nieuwe deken wordt extreem mooi!
      (nog een geluk dat je veel wol ineens in huis hebt, stel je voor dat je je man eropuit moest sturen voor de wol. Wat zou die meebrengen?)

      Verwijderen
  23. Oh My God!
    Rust maar lekker uit, laat je verwennen en veel beterschap!
    Dikke kus!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oh jee, dat is niet niks! Ik hoop dat het herstel nu voorspoedig gaat. Dus rustig aan doen en dan is zo'n deken haken best een fijne bezigheid. Mooie kleuren en een heel mooi patroon, dat wordt een prachtige deken.
    Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Jeetje wat pittig. Ik hoop dat je je gauw beter voelt en niet meer zo moe bent.
    Je deken word prachtig en schiet mooi op zo. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Heee getsie!!! Joh!! Wat schrikken!
    (Ik had je al gemist!!)
    Staat je wereld ineens op zijn kop en komt er van alles op je af....brrr...
    Gelukkig dat ze wisten wat het was, en dat je nu weer lekker thuis bent!
    Hoop dat je gauw weer beter bent!
    Rustig aan hoor!! Laat je maar lekker in de watten (of haakgarentjes) leggen! :-)
    En fijn dat je een beetje kunt haken- mooi!
    Strakkies kun je er lekker onder kruipen! ;-)
    Beterschapsknuffol!!!♡

    BeantwoordenVerwijderen
  27. He bah wat een toestand ,nou word maar snel sterker ,enne je project is echt prachtig ,heel mooi die kleuren zo

    BeantwoordenVerwijderen
  28. First of all I am so happy you are okay, you are home after the surgery and you are going to be loads better in a short time. Take your time to rest, that is major surgery, so rest and play with yarn. Take this much needed "me" time to recuperate.
    Hugs,
    Meredith

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Nou, dat was me het weekje wel voor jou! Ik snap dat je daar even van moet bekomen, er gaat toch een hoop door je heen... En dan die pijn, geen pretje hoor.
    Fijn dat alles achter de rug is en je weer thuis bent. Lekker rustig aan doen, dan kom je vanzelf weer langzaam in de flow... En dan met zulk mooi garen in de buurt, dan moet het toch vanzelf goed komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Gosh!!! I really hope you are feeling better now, Mirjam!!!! Take care of yourself and don't be bothered by being tired or slow : it's normal after any kind of surgery!!!
    xxxxx Ale

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Dear Mirjam so sorry to hear you have been ill and had surgery! I hope you will feel fully well again very soon. It is perfectly normal to feel tired after this and you need to rest until you are over it. Your crochet is beautiful, and what would we do without it at the difficult times in our lives?! Wishing you well and sending you a big hug.
    Helen xox

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ai jakkes!! Ik heb nog eens teruggelezen en ja..dan willen we zo graag dat t voorbij is hé...maar soms is een arts toch nodig..ik herken het zo ;) Nu lekker goed voor jezelf zorgen..pas op de plaats met je mooie deken...echt prachtig wordt ie!! Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ohh jee.... dat is me ook wat! Pfft, wat een domper moet dat zijn, en ik kan me heel goed vboorstellen dat je energielevel voorlopig nog niet helemaal terug op peil zal zijn (zo'n narcose hakt er ook wel ff flink in altijd). Heel veel succes met rustig aan doen, beter worden en alles een plekje geven. 't Is niet niks! Maar fijn dat die pijn nu weg zal blijven. Laat dat prachtige dekentje maar weer therapeutisch werken, hihi. Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Heftig. Kan mij voorstellen dat je hiervan moet herstellen.
    Je lijf herinnert je er wel aan als je te hard van stapel loopt, haken lijkt mij voorlopig het beste medicijn ;-)
    Het wordt alweer prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Neem je tijd om te herstellen!
    Je gaat er wel een schitterend deken aan overhouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ohh, I'm so sorry to hear that, Mirjam! Fortunately it's over and you can say, every day it's getting better a little :-). Take your time and do nice things to light up your soul, like crochet, crochet, crochet.... :-). The blanket is perfect for this, such a harmonic colorplay! Hugs & all the best, Nata

    BeantwoordenVerwijderen