zaterdag 9 januari 2016

This week I saw....






... na een aantal druilerige dagen,
dan eindelijk het zonnetje weer op vrijdag!
En ging ik van blijdschap op een stoel staan om deze foto te maken.


... after some very dreary days,
the sun shine on Friday!
And found myself standing on a chair to make this picture.







Ik vond hyacinten eerst nooit zo lekker ruiken maar de 
laatste jaren ben ik ze toch gaan waarderen.
En nu, steeds als ik de keuken in kom ruik ik zo'n lekker vleugje lente!


I didn't like the smell of hyacinths very much until some years ago,
but I really appreciate them now.
And now, everytime I enter the kitchen I smell a bit of yummie spring!







Deze week haakte ik ook deze col af; 
helaas zou ik haast zeggen want het was een heerlijk werkje.
Maar ik heb uiteraard nog meer te haken hoor, ben ook nog
steeds bezig met de deken voor vrienden. Pffff, stel je toch voor dat je niks
te knutselen hebt, ik moet er niet aan denken!


This week I also finished this cowl;
I would almost say 'unfortunately' because it was a delight to work on.
But of course I have more crochet work lying around,
I am also still working on the blanket for our friends.
Imagine you have nothing crafty to do,the thought itself makes me nervous!









Oh ja, en ik was helemaal in de wolken omdat ik na een lange
zoektocht eindelijk dit boek vond op marktplaats en ook nog voor een redelijke prijs!
Het is helemaal overal in de wereld uitverkocht en ik zag het al een keer 
op marktplaats maar toen werden er zulke achterlijk hoge biedingen gedaan
en daar wou ik niet aan meedoen.


And I was totally happy because after a long search I found
this much wanted book for a reasonably price!
It is sold out everywhere in the world and I did see it on Marktplaats once 
(kind of eBay) but there were already such high bids that I didn't want to join.









En net toen ik na ongeveer een jaar dacht,
 nou ja helaas dan moet ik het maar zonder dit pareltje doen in het leven,
zag ik het weer voorbij komen en was ik de eerste die een mail stuurde naar de 
aardige verkoopster en was de deal zo gesloten, whoehoe!!
En het is zelfs nog fijner dan ik dacht,
ik zit er steeds in te lezen en me te vergapen aan de mooie plaatjes en 
leuke ideeën. Ze had ook een super blog waar ze helaas mee gestopt is,
maar een boek om in te bladeren mensen is toch het summum wat mij betreft.


And just after about a year when I thought,
oh well I will have to do without this beauty in my life,
I saw it again on Marktplaats and was the first to write an e-mail to 
the friendly seller and we had a deal, whoohoo!!
And it's even nicer than I already thought,
i am constantly drooling over the pretty pictures and nice ideas.
She also had a super nice blog which she unfortunately quit,
but a book to browse through dear people is still the best I think.








En toen had ik ineens weer zoveel inspiratie dat ik spontaan
een opruim/weggooi/verbouw- bui kreeg.
De hele bovenverdieping moet er nog aan geloven maar ik ben maar eens
gestart met het uitmesten van mijn knutsel hok.
Ik sjouwde een kast van de zolder voor meer opbergruimte en tot nu toe
heb ik drie volle vuilniszakken voor de kliko en een overloop vol
met kringloopspul, dus ja het was ook hard nodig!
Hierboven een paar dingetjes die mochten blijven.


And then I had so much inspiration that I spontaneously
got a declutter/trow-away/redesign- moment.
The first floor has to be done totally but I thought I better start with my 
crafty little room.
I managed to get a big shelfing unit down from the attic so I have more
space to stuff my stuff.
And so far I have three full garbage bags for the bin
 and a landing full of things
for the charity shop, so yes it was quite a necessity actually!
In the pictures some of the bits that were to stay at my room.





Dus nu is het boven een grote chaos...
Maar ja, het wordt altijd eerst erger voor het beter wordt hè,
en in gedachten zie ik al helemaal voor me hoe het gaat worden.
Nu ben ik voorlopig nog wel bezig om het ook echt zo te krijgen !
Man en zoon schuifelen gewoon tussen alle rommel door,
die zijn wel wat gewend. 
Ik waarschuw voor de zekerheid ook altijd maar even van te voren hahaha,
dan schrikken ze iets minder .


So now upstairs is complete chaos...
But you know, first it has to get worse before it will be better,
and in my imagination I see it all beautifully finished.
So now I just have to keep busy to get it in that state!
Husband and son just bravely endure such actions,
they are quite used to it now.
But to don't scare them to much I alway give a warning in advance, hahaha.






Kijk, kijk, ik ging ook nog wandelen met rotweer,
het is ook alles of niks bij mij!
Ik geloof dat het deze week alles was :-).

Heel fijn weekend lieve mensen!


And look, I also went for a walk in nasty weather,
it's all or nothing with me.
I guess this week it was all :-).

Have a very nice weekend dear people!



24 opmerkingen:

  1. I adore your cowl! Good luck with the tidying up! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Poeh ben jij even goed bezig! Wandelen, opruimen en ook nog even een col afhaken en een fantastisch boek op de kop tikken! (Ik zoek hem ook al een hele poos voor een redelijk bedrag. Mazzelaar!)
    maar wat geeft dat een heerlijk gevoel he, als je zo goed bezig bent. Geniet van de flow! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Mirjam,
    Wat heerlijk is het dan hè, die zonnestralen die dan zomaar lekker naar binnen schijnen. De geur van hyacinthen vind ik ook heerlijk, maar altijd al gevonden. Die bloemen passen zo goed bij deze tijd vind ik. Ze geven aan dat de lente toch echt niet zo heel ver weg meer is.
    Het boek dat jij vond heb ik niet, maar wel 'Vintage Thuis' van Dottie Angel en Ted & Agnes. Ook zo'n heerlijk boek om lekker in te bladeren en je door te laten inspireren.
    Ik wens je een heel fijn weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat kan dat toch fijn zijn he als je na lange tijd eindelijk dat hebt wat je graag wilt. Ik ken het boekje neit maar de foto's zijn prachtig. Prachtige zachte kleur col heb je gehaakt. En ik wou datik de puf had om mijn knutselkamer eens flink onder handen te nemen... Nou ja wie weet.

    Jij ook een fijn weekend..

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dear Mirjam
    You have had a very busy and productive week! I love your cowl, which looks so snuggly and warm. I have a pattern for a 'Dottie Angel' tunic/dress which is on my list of things to make, but I haven't quite got round to it! The book looks lovely too.
    Best wishes and have a great week
    Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey Mirjam,

    Wat een drukke week heb je achter de rug. Wat een mooie col is dat geworden zeg. Gelukkig heb je ook wel weer meer dingen te doen. haha. Een heel fijn weekend. :-).

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oja knutselkamer waar al tijden een bom is ontploft, thxx voor de reminder,,
    Mss ook dat boekje zien te bemachtigen
    x Es

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gossie, jij hebt het voorjaar in je bol, met schoonmaak en al! :-))))
    Dat er nog maar heel veel dagen mogen komen waarvan jij spontaan op de stoel gaat staan!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig, die col! En geweldig, die wereldkaart... En dat boek is ook geweldig! Snap wel dat je daar blij mee bent... Fijn! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het reactie-veld is weg, dus ik haak maar even bij Mirjam in... Ik heb zelf het boek Vintage Thuis van Dottie Angel en kan erin blijven kijken. Dus begrijp hoe blij jij bent met dit bijna niet meer te krijgen exemplaar!! De wereldkaart is ook helemaal mijn smaak. Fijn weekend nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Huh? Nu staat het toch als aparte reactie, dus mijn opmerking hierboven slaat nergens meer op :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat boekje ziet er uit als een doos met snoepjes waar je niet mee kunt stoppen.
    Ik krijg accuut zin om ook de hobby hoek op te ruimen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. When you are sorting things it always looks worse before it gets better. Good for you with the organizing and the new book.
    Hugs,
    Meredith

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je hyacinten zijn mooi (ha, ik ruik ze !) en die gehaakte op de lamp ook ...
    Jij hebt dat leuke boek helemaal niet nodig : dat DOE jij allemaal al !

    (leuk hoor de challenge !!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie foto's en schitterende col. Het boek ken ik niet maar ziet er prachtig uit

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtige foto's!! Je kat vindt het boek ook leuk zo te zien :-)
    Geweldig boek trouwens, ik heb een ander exemplaar van Dottie ( 'Vintage Thuis' samen met Tif Fussell ) en daar kan ik ook in blijven bladeren! Ik word het nooit beu.
    De sjaal ziet er ook fantastisch uit... en ja, je hebt volkomen gelijk: Hoe erg zou het zijn als je niks meer hebt om te knutselen/haken/...
    Niet dat we verslaafd zijn hoor ;-)
    Fijne zondag nog, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Proficiat met het heerlijke boek! En goed bezig lekker haken, wandelen en een beetje opruimen. Genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Nou jij kan ook wel een boek maken zo langzamerhand, met al je prachtige foto's, leuke maaksels en fijne spulletjes in je lekkere huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Nou, dat was me het weekje wel bij jou! Je bent goed bezig geweest hoor..., heerlijk om de bezem er eens door te halen als je daar voor in de stemming bent.
    En wat je schrijft over die hyacint, hahaha .. dat geldt ook voor mij. Ik kan het geurtje nu ook waarderen en ik had een witte staan...
    En wat kun je blij worden van zomaar een paar leuke dingen hè.. Geniet ervan!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Jaa dat is een mooi boek idd!! En je col...echt super! T wordt koud dus hij komt goed van pas. Ik ben ook weg van je bloemenslinger om de lamp...zo vrolijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een fantastisch boek ,en wat heb je weer een gezellig olekje gemaakt ,
    Je col is een prachtige kleur ademt zachtheid uit .
    Nou je bent lekker bezig ben benieuwd naar de rest straks
    Groetjes marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een heerlijk overzicht zelfs dat het druilerig is maakt niets uit. Lekker haken en het fijne boek van Dottie maakt veel goed.
    Fijn weekend alvast!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Keitoffe "reportage" met weer geweldig mooie foto's! Succes bij het opruimen nog... ik wou wel dat ik in de buurt woonde... ik dook meteen de Kringloop in waar jij je overbodige spullen dropte... zitten zeker en vast veel leuke spullen tussen! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen